info@mladiludiaazivot.sk +421 911 213 902
Ako si zvýšiť sebavedomie a bojovať proti stresu?
21. mája 2020
0

„Nízke sebavedomie nie je doživotný trest. Sebavedomie sa dá študovať, cvičiť a dokážeme si ho osvojiť ako každú inú zručnosť. Ako náhle to zvládneme, všetko v našom živote sa zmení k lepšiemu.“ 😊

Barrie Davenport

 

ZDROJ: 

USPECH-AKO.SK – 6 tipov ako si zvýšiť sebavedomie

NAJKY – Máte o sebe nízku mienku? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Najtragickejšími obeťami tejto veľmi škodlivej a návykovej drogy sú bohužiaľ bábätka narodené matkám, ktoré užívali drogu aj počas tehotenstva😔 Len v USA sa ročne narodia tisíce takýchto detí. Ak nie sú priam závislé, často trpia množstvom fyzických problémov(spomalený rast, vrodené chyby…)

 

ZDROJ:

SLOVENSKO BEZ DROG – Pravda o kokaíne

 

 

 

 

 

 

 

 

Stres je prirodzenou súčasťou nášho každodenného života. Prekonanie stresujúcich udalostí nás môže urobiť odolnejšími ale nášmu telu neprospieva, ak je príliš veľký alebo dlhodobý.

Opakovaný stres je hlavným spúšťačom pretrvávajúceho zápalu v tele, ktorý môže viesť k mnohým zdravotným problémom, vrátane cukrovky a srdcových chorôb. Pri opakovanom strese sa hematoencefalická bariéra v mozgu oslabuje a cirkulujúce zápalové proteíny sa môžu dostať do mozgu. Hippokampus je kritickou oblasťou mozgu pre učenie a pamäť a je obzvlášť náchylný na takéto narušenie.

Je známe, že chronický stres môže viesť k depresii. Zredukovaný hippokampus, ktorý je neustále vystavovaný stresovým hormónom a pretrvávajúcemu zápalu, je pozorovaný práve u pacientov trpiacich na depresiu. Chronický stres tiež mení chemické látky v mozgu, ktoré modulujú serotonín a práve je ten je dôležitý pre reguláciu nálady a pohodu. Medzi stresové hormóny patrí aj kortizol a ten hrá v spánku kľúčovú modulačnú úlohu. Preto jeho zvýšené hladinu, môžu negatívne ovplyvňovať náš spánok. Okrem depresie a úzkosti môže chronický stres viesť k symptómom vyhorenia, k zníženiu pocitu úspechu a zvýšenej náchylnosti k úzkosti.

Stres môže tiež narušiť našu rovnováhu medzi racionálnym myslením a emóciami. Napríklad stresujúce správy o globálnom šírení nového koronavírusu spôsobili, že ľudia začali vykupovať dezinfekčné prostriedky na ruky, vreckovky a toaletný papier. Obchodom chýbajú zásoby aj napriek ubezpečeniu vlády, že je daného tovaru dostatok. Tipy ako sa zbaviť stresu vám predstavíme v najbližších týždňoch avšak už teraz vám s radosťou povieme, že jednou z možností je dobrovoľníctvo takže v našom združení chronický stres nehrozí.

 

ZDROJ: 

LEPŠÍ DEŇ – Ako reaguje naše telo na stres

ZAUJÍMAVOSTI – Ako chronický stres mení náš mozog a ako predísť jeho poškodeniu